;

Adverteren op Facebook

Kun je in Google nog goed organisch scoren, in Facebook wordt dat steeds lastiger. Facebook bepaalt namelijk met zijn algoritmes wat jouw potentiële klanten in hun tijdlijn zien. In deze algoritmes hebben betaalde advertenties voorrang. Jij kunt hier van profiteren door advertenties te plaatsen op Facebook. Is jouw doelgroep actief op Facebook, dan is dit een uitstekende manier om je potentiële klanten te bereiken.


Waarom adverteren op facebook?

Als het je doel is om met een campagne op Facebook direct meer sales te genereren, dan moeten we je helaas teleurstellen. Advertenties op Facebook dienen een ander doel, namelijk:

  • het vergroten van je naamsbekendheid
  • meer betrokkenheid bij je merk
  • meer bezoekers naar je website halen

Je bedrijf beter vindbaar in Google

Indirect werf je hier wél meer klanten mee. Doordat je je naamsbekendheid hebt vergoot, kennen potentiële klanten je bedrijf bij naam. Hebben ze interesse in je diensten, dan zoeken ze op Google op je bedrijfsnaam en niet op je product. Op deze manier kom je direct bovenaan in de zoekresultaten en haal je een echt geïnteresseerde prospect naar je website.

Benieuwd hoe jij Facebook advertenties kunt inzetten voor je bedrijf?

Ik wil hier meer over weten!

Meer leads verzamelen

Een goede Facebookadvertentie kun je ook gebruiken voor het verzamelen van leads. Dit zijn de contactgegevens (met name e-mailadressen) van potentiële klanten. Deze leads kun je gebruiken voor het versturen van nieuwsbrieven en speciale acties. Omdat je bij deze geïnteresseerden al bekend bent, lezen ze je nieuwsbrief ook. Je hebt zo je eigen groep met 'fans' verzameld.

Meer verkopen door Facebook advertenties

Uiteindelijk leiden deze voordelen indirect tot meer betalende klanten. Je naamsbekendheid vergroten, gerichter nieuwsbrieven versturen, en een betere vindbaarheid in Google; het zorgt allemaal voor betere bedrijfsresultaten.

Besteed je je tijd liever aan ondernemen?

Of heb je geen idee hoe je adverteren op Facebook moet aanpakken?

Vraag vrijblijvend advies

Wat voor advertenties plaatsen?

Bij het plaatsen van een advertentie op Facebook moet je goed nadenken over wat je wilt bereiken. Zoals uitgelegd is het direct halen van meer sales geen haalbare strategie. Maar er is veel meer mogelijk! Wat dacht je van een winactie, een gratis e-book weggeven of een webinar organiseren? Zo verzamel je leads, vergroot je je naamsbekendheid en zorg je voor meer betrokkenheid bij je merk.

Wat kost adverteren op Facebook?

De kosten voor je advertentie op Facebook hangen van diverse factoren af, maar voor €50 tot €200 per campagne kom je al een heel eind. Het mooie is dat je op de beheerpagina van Facebook precies kunt zien hoe je advertentie het doet. Vallen de resultaten tegen, dan pas je het aan. Zo voorkom je dat je onnodig geld uitgeeft.


Anderen bekeken ook:

Hulp bij Adwords

In één keer bovenaan in Google? Dat kan met Adwords. Hulp nodig bij het opzetten van Adwords campagnes? Dan zit je bij Joona goed.  

Vertel me meer

Zakelijke social media

Social media zakelijk inzetten, voor meer bereik en betrokkenheid. Vergroot je naamsbekendheid, krijg fans en volgers en verhoog je conversie. 

Vertel me meer

E-mailmarketing

Dé manier om potentiële klanten op een persoonlijke manier te benaderen. De juiste nieuwsbrief naar de juiste prospect op het juiste moment. 

Vertel me meer