;

Hulp bij Adwords

Om op een organische manier hoog in Google te komen, moet je veel tijd en energie stoppen in SEO. En op veel zoekwoorden is zoveel concurrentie, dat het je waarschijnlijk niet gaat lukken om in de top 3 te ranken. Gelukkig is er Adwords, waarbij je online kan adverteren op Google. Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van je online advertenties? Wij helpen je graag!

Adwords uitbesteden? Dat kan!

Hier wil ik meer over weten

Online reclame maken

Adverteren op Google is - naast adverteren op Facebook - enorm populair. En niet zo gek, want de resultaten kunnen erg goed zijn. Ook is Adwords geen hogere wiskunde, maar het vereist wel wat kennis van zoekwoord onderzoek, het beleid van Google en dingen als CPC, CTR en PPC.

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is het programma van Google waarmee je advertenties kunt plaatsen op de eerste resultatenpagina (SERP) van Google. Heb je geen idee wat dit is? Open Google en typ een willekeurig woord in. Bij de bovenste resultaten staat een blokje met ‘adv’. Dit zijn betaalde advertenties van bedrijven via Adwords.

Organisch hoger in Google

Je hoeft Google Adwords niet te gebruiken om hoog in Google te komen. Met een goede SEO-strategie en mind blowing content kun je op een zogenoemde organische manier ook op de eerste pagina komen. Er zijn wel drie problemen:

  1. Het kost veel tijd om organisch te groeien in Google
  2. Voor sommige zoekwoorden is zoveel concurrentie dat het moeilijk wordt om hoog te komen in Google
  3. Er staan bijna altijd betaalde advertenties bovenaan

Waarom Adwords inzetten?

Er zijn dan ook drie redenen waarom je Google Adwords inzet om online reclame te maken:

  1. Je wilt NU bovenaan in Google staan, en niet pas over een paar weken of maanden
  2. Je wilt bovenaan in Google staan op zoektermen met veel concurrentie
  3. Je wilt echt helemaal bovenaan in Google staan, en niet onder de advertenties

Adwords uitbesteden aan een team van experts, zodat je er geen omkijken naar hebt?

Vraag vrijblijvend om advies

Zoekwoordenonderzoek adwords

Het opzetten van een Adwords campagne begint met een zoekwoordonderzoek. Zo’n analyse is vergelijkbaar met een onderzoek naar zoekwoorden voor de SEO teksten, maar wijkt op sommige punten af. De organische concurrentie is immers niet van belang; belangrijk is de concurrentie van andere Adwords adverteerders.

Keuzes maken

Als de zoekwoorden zijn vastgelegd, heb je nog meer opties waar je over na moet denken. Wil je bijvoorbeeld alleen adverteren op de zoekmachine van Google of ook bij andere zoekmachines? En wil je misschien ook advertenties laten verschijnen in Gmail en Google Maps? Goed over nadenken, want je kunt je marketingbudget maar één keer uitgeven.

Wat kost adverteren op Google?

Bij het opstellen van van een Adword campagne weet je niet van te voren hoeveel het je gaat kosten. Dit hangt onder andere af van hoeveel bezoekers op je advertentie klikken. De maximumprijs van je advertentie wordt weergegeven als zogenoemd ‘cost per click’ (CPC) of ‘pay per click’ (PPC). Hoe hoger de concurrentie op een zoekwoord, hoe hoger de CPC en PPC.

Kwalitatieve advertenties

Google vindt het belangrijk dat bezoekers de informatie vinden die ze zoeken. Dit is bij organische zoekopdrachten zo, maar dit geldt net zo goed voor advertenties. Het is daarom belangrijk dat de pagina waar je advertentie naar verwijst vol staat met nuttige informatie. Dit wordt beloond door Google, want hoe relevanter je pagina is, hoe goedkoper de advertentie wordt.

Geen zin en tijd om je te verdiepen in de wereld van Adwords?

Ik wil hier meer over weten

Anderen bekeken ook:

E-mailmarketing

Dé manier om potentiële klanten op een persoonlijke manier te benaderen. De juiste nieuwsbrief naar de juiste prospect op het juiste moment. 

Vertel me meer

Zakelijke social media

Social media zakelijk inzetten, voor meer bereik en betrokkenheid. Vergroot je naamsbekendheid, krijg fans en volgers en verhoog je conversie. 

Vertel me meer

Adverteren op Facebook

Is je doelgroep actief op Facebook, dan is adverteren op Facebook de methode om je bereik te vergroten. Ook goed voor het versterken van je merk.

Vertel me meer